خبر

درباره همه خبر های ورزشی وجالب و خوب در این سایت گذاشته میشود

خبر

درباره همه خبر های ورزشی وجالب و خوب در این سایت گذاشته میشود

خبر های جدید درباره فوتبال جهان

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ب.ظ

فوتبال جهان - این فصل، فصل موفقیت بازیکنان قاره آمریکا بوده و 48 بازیکن از این قاره موفق شده‌اند در اروپا قهرمان لیگ‌های مختلف شوند.

روزنامه خبرورزشی / غزال زیاری؛ بعد از اتمام لیگ‌های داخلی کشورهای اروپایی، حالا آمار و ارقام جالب توجهی منتشر می‌شود. یکی از آمارهای منتشره حکایت از آن دارد که در مجموع 48 بازیکن از قاره آمریکا توانستند از رقابت‌های این فصل لیگ‌های داخلی 15 کشور مختلف اروپایی طعم قهرمانی را بچشند که تیم‌های قهرمان عبارتند از: بارسلونا (قهرمان لالیگا)، بایرن (قهرمان بوندس‌لیگا)، یوونتوس (سری A)، لسترسیتی (انگلیس)، بنفیکا (پرتغال)، پی‌اس‌جی (فرانسه)، آیندهوون (هلند)، المپیاکوس (یونان)، سالزبورگ (اتریش)، بروژ (بلژیک)، دیناموزاگرب (کرواسی)، سلتیک (اسکاتلند)، بشیکتاش (ترکیه)، اف‌سی کپنهاگن (دانمارک) و بازل (سوئیس).


در میان این 15 تیم قهرمان، برزیل با 32 نماینده، پررنگ‌ترین نقش را در بین تمام کشورهای لاتین و در میان تیم‌های قهرمان لیگ‌های مطرح اروپایی داشته: ادرسون، ژولیو سزار، لوئیسائو، ژاردل، تالیسکا و ژوناس در بنفیکا/ داگلاس، دانی آلوس، آدریانو، رافینیا و نیمار در بارسلونا/ سیلوا، مارکینیوش، ماکسول، داوید لوئیز و لوکاس مورا در پی‌اس‌جی/ نتو، الکس ساندرو و ارنانس در یوونتوس/ رافینیا و داگلاس کاستا در بایرن/ لئاندرو سالینو و سبا در المپیاکوس/ آیرتون، پائولو میراندا و برناردو در سالزبورگ/ کلائودمیر، فلیپه ژدوس، وسلی و لئاندرو پریه‌را در بروژ و در نهایت مارسلو و رودولفو در بشیکتاش.


کشور آرژانتین 16 نماینده در تیم‌های قهرمان اروپا داشت: لیساندرو لوپس، سالویو و نیکو گائیتان در بنفیکا/ ماسچرانو و مسی در بارسلونا/ دی‌ماریا و پاستوره در پاری‌سن‌ژرمن/ پریه‌را و دیبالا در یووه/ اویوآ در لستر/ کامبیاسو و دومینگس در المپیاکوس/ سیگالی در دیناموزاگرب/ ساموئل و دلگادو در بازل و سوسا در بشیکتاش


4 بازیکن مکزیکی در قهرمانی باشگاه‌هایشان در اروپا سهیم بودند: مورنو و گواردادو در آیندهون/ رائول خیمنس در بنفیکا و پولیدو در المپیاکوس و 4 بازیکن از شیلی (براوو: بارسا/ ویدال: بایرن/ فرناندس و انریکس در دینامو زاگرب)‌؛ 4 بازیکن از اروگوئه (‌سوارس: بارسا/ کاوانی: پی‌اس‌جی‌؛ پریه‌رو:آیندهوون و مارتین کاسرس)‌؛ 4 بازیکن از کلمبیا (کواد رادو: یوونتوس/ آریاس: آیندهوون/ پاردو: المپیاکوس و ایسکیئردو: بروژ) و 2 بازیکن از پاراگوئه، یک بازیکن از هندوراس و یک بازیکن از جامائیکا با تیم‌های باشگاهی‌شان قهرمان شدند.


32 بازیکن برزیلی که در 9 باشگاه اروپایی بازی می‌کنند، در مجموع این فصل 96 گل زدند و 16 آرژانتینی شاغل در 9 تیم اروپایی هم روی هم 92 گل به ثمر رساندند و عملکرد 4 اروگوئه‌ای حاضر در اروپا عالی بوده‌؛ چون روی هم 70 گل زده‌اند.


برترین گلزنان بازیکنان لاتین در لیگ‌های این فصل اروپا:

40 گل: لوئیس سوارس

32 گل: ژوناس

26 گل: مسی

24 گل: نیمار

19گل: دیبالا و کاوانی

12 گل: جونیور فرناندس

11 گل: گاستون پریه‌رو و فدریکو سانتاندر

10گل: دی‌ماریا و دلگادو


از بین 10 کشور آمریکای لاتین، 6 کشور (آرژانتین، اروگوئه، برزیل، پاراگوئه، شیلی و کلمبیا) در تیم‌های قهرمان نمایندگانی داشتند ولی کشور آمریکا نماینده‌ای در بین قهرمانان این فصل اروپا نداشت‌؛ چون گرین بازیکن آمریکایی بایرن در هیچ‌یک از بازی‌های این فصل تیمش به میدان نرفت.

  • hesam ahmadpour

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی